Nat Geo Baas Courteney Monroe Over Disney+

National Geographic-baas Courteney Monroe heeft open gesproken over de strategie van het netwerk om zijn nieuwe Disney+ -series af te wegen tegen zijn programma’s die op de gewone lineaire televisie worden uitgezonden.

Nat Geo is verantwoordelijk voor twee nieuwe Disney+ series: The World According to Jeff Goldblum en Magic of the Animal Kingdom – en Monroe onthulde dat de Sundance / SXSW-documentaire Science Fair in première zou gaan op het digitale Disney+ platform.

Monroe, baas van National Geographic Global Television Networks, vertelde Deadline dat Nat Goe nog een aantal andere projecten in ontwikkeling heeft voor Disney+ en dat samenwerking met het zusterbedrijf een “geweldige kans” is voor het merk.

To be one of only five brands to have prominent placement on that platform and to be alongside iconic brands like Disney, Pixar, Marvel and Lucasfilm gives us a tremendous advantage. It’s going to enable us to reach more consumers across every platform,” vertelde ze tijdens een persconferentie.

Monroe voegde eraan toe dat dit geen invloed zou hebben op het aantal nieuwe series dat Nat Geo zou lanceren op zijn lineaire netwerk. “We produceren shows exclusief voor Disney+, maar dat verandert op geen enkele manier onze programmeerstrategie of onze toewijding aan de lineaire kanalen, dus we produceren nog steeds evenveel uren [voor lineair]. We werken heel nauw samen met het team van Disney+ om erachter te komen wat de juiste projecten zijn, en we hebben er nog een aantal in ontwikkeling. We zien dit alleen als een mogelijkheid om heel breed te denken over onze inhoud. Het zijn allemaal National Geographic-shows, ‘vertelde ze Deadline.