Bingewatching is een van de populairste manieren om programma’s op streamingdiensten te bekijken, vooral op platformen zoals Netflix. Daar zetten ze meteen een reeks helemaal online. Maar dit druist in tegen de traditionele manier waarop Disney hun televisieprogramma’s normaal gezien wekelijks uitbrengt. Aflevering per aflevering.

En het ziet er naar uit dat Disney hun strategie voor hun nieuwe streamingdienst, Disney+, niet zal veranderen.

Disney heeft veel voordelen als ze wekelijks nieuwe shows uitbrengen. Zoals het publiek erover kunnen laten praten, meer discussie tussen mensen aanmoedigen, vooral voor die ‘koffiemachine’-momenten, op het werk/op school of op sociale media. Ze zijn dat ene moment dan echt talk of the town en hebben een hoge nieuwswaarde.

Dit helpt ook om de kans op spoilers te beperken, vooral met binge-watching. Je hebt het maar voor dat jij nog maar aan aflevering 2 zit, terwijl je vrienden al heel het seizoen verslonden hebben..

Nog een voordeel is dat Disney+ meer te vertellen zal hebben. Als ze elke week een aflevering van een serie lanceren, dan hebben ze meer kans om de pers te halen. En ondertussen kunnen abonnees nog steeds naar andere shows kijken, aangezien er altijd nog wel afleveringen zijn van een serie die ze nog niet gezien hebben.

Een ander voordeel voor Disney is dat het mensen aanmoedigt om zich langer te abonneren. In plaats van gewoon even langs te komen voor een gratis proefperiode of voor maar een maand.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here