De CEO van Netflix ziet Disney+ Als Een Fijne Concurrent

0
3

Netflix-CEO Reed Hastings heeft een brief naar de aandeelhouders gestuurd over de nieuwe concurrentie van Disney+.

Onlangs onthulden Apple en Disney elk hun direct-naar-consument abonnementsvideodiensten. Beide bedrijven zijn consumentenmerken van wereldklasse en we zijn verheugd om met hen te kunnen concurreren; de partijen die hier voordeel uit zullen halen zijn de contentmakers en consumenten.

We verwachten niet dat deze nieuwkomers onze groei wezenlijk zullen beïnvloeden, omdat de overgang van lineair naar on-demand entertainment zo enorm is en vanwege de verschillende aard van ons aanbod. We geloven dat we allemaal zullen blijven groeien, aangezien we elk meer in inhoud investeren en onze service verbeteren en omdat consumenten blijven weg migreren van lineair kijken.

We geloven dat er een enorme vraag is naar geweldige tv en films en Netflix voldoet slechts aan een klein deel van die vraag. Afgelopen kwartaal hadden we het erover dat onze streaming-uren in de VS (onze meest volwassen markt) op tv nog altijd ongeveer 10% van het totale tv-gebruik vertegenwoordigen. We zijn veel kleiner en hebben zelfs meer ruimte om te groeien in andere landen en op andere apparaten zoals mobiel.